Niet zo lang geleden lanceerde Prosite de nieuwe Drupal website voor kledingszaak De Gouden Schaar. Om het dagelijkse beheer in de winkel wat te vereenvoudigen ontwikkelden we een op maat gemaakte CRM tool, gebaseerd op het Drupal Framework.
Deze CRM (Customer relationship management ) oplossing biedt volgende opties:
- Toevoegen/beheren van klanten informatie zoals naam van de klant, contactgegevens maar bijvoorbeeld ook de kledingsmaten, wat dan weer uitermate handig is voor het winkelpersoneel.
- Verkoopsregistratie met ticket systeem: alle aankopen worden verzameld op een uitprintbaar ticket. Wanneer iemand retouches wenst te laten uitvoeren, staat deze informatie ook bij op het ticket vermeld. Interessant voor beide partijen natuurlijk.
- Uitgebreide en filterbare statistieken, zoals:
- Algemene historiek (filterbaar op gemeente, data, aankoopbedrag, merken, ...)
- Historiek per klant
- Komende verjaardagen
- Klanten met meeste aankopen (per periode selecteerbaar)
- Alle statistieken zijn exporteerbaar naar PDF of een CSV bestand
- Exports van CSV bestanden kunnen op hun beurt ingeladen worden om gerichte mailings te gaan doen met onze Kenavo e-mailstool
- Eenvoudige layout met extra aandacht voor gebruiksvriendelijkheid
- Geoptimaliseert voor iPad of Netbooks, zodat het personeel eenvoudig alle gegevens kan raadplegen over heel de winkel.
Om het systeem vlot en snel te laten draaien werden er slechts enkele Drupal modules ingeschakeld, de meest belangrijke voor deze Drupal CRM tool zal ongetwijfeld de Views module zijn. Daarnaast waren ook de Views Custom Field en Views PHP filter modules onmisbaar om deze statistieken te kunnen trekken uit het systeem.
Naast heel wat PHP code voor de Views PHP Filters werden er ook enkele custom modules op maat geschreven.