Naast email en social media kan u sinds kort ook "interacties" via spraak en/of SMS perfect gesmeerd laten verlopen én automatiseren via Prosite!
De mogelijkheden met interactieve SMS- en spraakberichten zijn quasi onbeperkt. Enkele voorbeelden/ideeën :
- Voor paswoorden en beveiliging :
- Paswoord recovery via SMS : Ipv een nieuw paswoord te versturen via email, zou dit ook uitstekend via een SMS bericht kunnen. De betrokkene kan meteen verder, zonder onderbreking.
- Two-factor authentication : Tijdens de registratie krijgt men een code per SMS opgestuurd, die vervolgens moet ingegeven worden op de website om als toegelaten gebruiker geïdentificeerd te worden.
- Als promotie :
- Met bv. een automatische SMS naar klanten op hun verjaardag, ev. verbonden aan een korting.
- Een last-minute promotie-actie kan veel klanten wegens het 'nu-of-nooit' gehalte over de streep trekken en met een SMS-bericht weet u ook zeker dat de informatie hen tijdig bereikt om de promotie te doen slagen.
- Als horeca-uitbater kan u met een wekelijkse SMS bv. uw vertrouwde klanten de dagschotels voor de volgende dagen doorgeven.
- SMS als waarschuwing of herinnering bij bepaalde gebeurtenissen :
- U bent eigenaar van een virtuele winkel, maar kan de verkopen niet voltijds online opvolgen? Met een SMS die alle nieuwe bestellingen signaleert (met automatische melding van het te verzenden item e.d.m.) kan u in alle omstandigheden reageren op elke aankoop uit de webshop.
- In een fysieke winkel kunnen SMS-berichten gebruikt worden om aan klanten door te geven dat hun bestellingen is aangekomen (stock) en kan afgehaald worden.
- Wie door gemiste afspraken frequent veel geld en tijd dreigt te verliezen, zoals een (tand)arts, kan daags voor de afspraak bv. de patiënt een herinnering aan zijn afspraak verzenden via een SMS-bericht.
- Opvragen van gegevens/data
- Door een bepaalde code per SMS naar een nummer te sturen, krijgt men onmiddellijk een antwoord op de vraag in de vorm van een SMS met de gevraagde gegevens (die uit een database komen).
- Gelijkaardige communicatie kan ook gebeuren via spraakberichten. Zo kunnen geïnteresseerde klanten bv. tijdens het gesprek met uw automatisch antwoordsysteem perfect een productnummer intikken om met een gegenereerd of eenmalig opgenomen bericht te weten te komen hoeveel items er nog in stock zijn, welke prijzen gelden en dergelijke meer.
Interesse in deze vormen van communicatie met klanten of personeel?!
Neem gerust contact met ons op!